Kategorie: Novinky

Konec zákaznických a slevových karet? Některé firmy kvůli GDPR ruší věrnostní programy

Konec zákaznických a slevových karet? Některé firmy kvůli GDPR ruší věrnostní programyNěkteří lidé přijdou o výhody a slevy spojené se zákaznickými kartami. Část firem totiž svoje věrnostní programy úplně ruší. A to kvůli evropskému nařízení GDPR. Novinka od května zpřísňuje podmínky pro nakládání s osobními údaji. Dříve uzavřené smlouvy tak často nesplňují požadavky nových pravidel. Firmám nezbývá nic jiného než formuláře upravit nebo věrnostní kluby ukončit.

Alespoň jednu slevovou kartičku nosí v peněžence už tři čtvrtiny Čechů. Každý šestý pak podle průzkumu agentury Public Data Research vlastní deset a více věrnostních karet. Nejvíc je lidé využívají k nákupu potravin, jak se reportéři Radiožurnálu sami přesvědčili v ulicích centra Prahy.

„Každý den používám kartičku na nákup potravin. Mám na to speciální aplikaci, abych nemusela mít kartičky ve fyzické podobě,“ popsala jedna z oslovených žen.

Jenže teď někteří klienti o výhody přijdou. Svoji věrnostní kartu ruší například kosmetická společnost Rituals. Pokud lidé nechtějí přijít o nasbírané body, musí je při nákupu využít nejpozději do 24. května. Ke stejnému termínu ukončuje slevový program taky lékárna Sanabilis.

„Poskytujeme několik set věrnostních karet. Původní klientský program ukončujeme a přecházíme na nový, který pro nás spravuje dodavatel,“ říká společnice firmy Jana Fedosová.

Dosavadní souhlas se zpracováním osobních údajů - jako například jméno, adresa nebo e-mail - už totiž v řadě případů nestačí.

Přečtěte si zbytek na:

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/firmy-kvuli-gdpr-rusi-vernostni-programy_1803260740_dp 

print Formát pro tisk

Reklama

Externí data protection officer

Pro naše klienty zajišťujeme funkci externího Pověřence pro ochranu osobních údajů takzvaného DPO (Data Protection Officer).

Kontaktujte nás pro informace a domluvte si úvodní konzultaci a nezávaznou nabídku.